חיתוך בלייזר הינו טכנולוגיה תעשייתית לחיתוך חומרים שונים באמצעות קרני לייזר המופקות במחשב. כאשר ישנם חומרים אשר החיתוך באמצעות כלי עבודה עלול לקלקל אותם, לשרוט אותם או כאשר נדרש חיתוך עדין ומדויק במיוחד, צריך להשתמש בטכניקה של חיתוך בלייזר וכך משיגים תוצאות טובות בזמן פעולה מהיר. החיתוך מבוסס על חום ואנרגיה שפולטת קרן הלייזר ובהגיעה לעוצמה המתאימה של אנרגיה, חותכת את החומר על ידי אידוי שלו, פיזור או התכה.

מהם היתרונות של טכניקת החיתוך בלייזר?

כאמור מדובר בטכניקה מעולם התעשייה והיא נמצאת בשימוש נרחב בתחומים רבים, כגון: חיתוך מתכות מסוגים שונים ועץ. הטכניקה נותנת מענה מצוין במקרים שבהם נדרש דיוק רב ועבודה עדינה. ישנן לא מעט משימות שבהן החיתוך חייב להיות לא רק מדויק אלא עדין ביותר, וגם חריגה מינימלית מתחום החיתוך עלולה לפסול את המשימה כולה או להבין לאובדן שעות עבודה רבות. כאשר עושים שימוש בחיתוך בלייזר מקטינים באופן משמעותי את הסיכוי לטעות.

יתרון נוסף וחשוב מאין כמוהו הוא שהחיתוך באמצעות קרן לייזר מתבצע בעצם ללא מגע מכני או מגע יד אדם. כל התהליך מבוצע מרחוק על ידי קרן הלייזר והמחשב ששולט עליה. מפעיל המחשב וקרן הלייזר אינו חייב להימצא בקרבת הלוח שאותו חותכים ובעזרת מצלמות מתוחכמות ומדויקות העבודה בעצם מתבצעת בשלט רחוק מתחילתה ועד סופה. גם באופן זה נחסכות טעויות או שגיאות רבות שעלולות להיווצר ממגע ישיר עם הכלים העדינים.

חיתוך בלייזר

מתי משתמשים בחיתוך בלייזר?

טכניקת החיתוך בלייזר יכולה לתת מענה מעולה במגוון תחומים - צרכים מעולם עיצוב הפנים והאדריכלות, ענף הרפואה והמחקר הרפואי, ניתן להשתמש בטכניקה זו בעת הפקת חוברות או קטלוגים של עולם הדפוס עבור אירועים של קידום מכירות או עבור סטודנטים. מעצבים גרפיים העובדים באופן עצמאי הם אחד מקהלי היעד הגדולים ביותר אשר עושים שימוש תכוף ותדיר בטכניקה זו בעבודות שלהם על בסיס קבוע.

כאשר יש צורך בביצוע משימה של חיתוך בלייזר מומלץ לפנות אל אנשי מקצוע העוסקים בתחום זה במשך זמן רב. לא כדאי להסתכן ולנסות לבד לבצע חיתוך זה בשל השימוש העדין בציוד מיוחד שחובה לעבור הכשרה כדי להשתמש בו באופן נכון ובטוח. כל סוג של חיתוך ניתן לחתוך באמצעות קרני לייזר ולבטח בדרך חיתוך זה תושגנה התוצאות המדויקות והמרשימות ביותר תוך שמירה על איכות החומר שאותו חותכים.

ראו עוד: הדפסה על קנבס