אלבום בר מצווה יהווה לנצח תזכורת של המעבר מילדות לבגרות של הילד. האלבום יכלול בתוכו אלפי רגעים של אושר ושמחה, חיבור עם המסורת והתחלה של גיל ההתבגרות. מדובר באלבום שרוב האנשים שומרים והוא מלווה אותם לאורך החיים הבוגרים שלהם. אלבומי תמונות בכללי מהווים שער אל העבר, דרך להיזכר באירועים חשובים בחיים. אין ספק כי טקס בר המצווה הינו אחד הטקסים החשובים שכל ילד עובר. מדובר בחוויה מרגשת הכוללת היבטים רבים - משפחה, מסורת, חיבור לשורשים וכמובן תהליך ההתבגרות הבלתי נמנע. כל אחד ירצה זיכרון מהיום המיוחד הזה.

טיפים להכנת אלבום בר מצווה מושקע וייחודי

אלבום בר מצווה יכול להוות מתנה נהדרת לנער או להוריו ומשפחתו. ניתן להכין אלבום מושקע בצורה עצמאית או באמצעות מעצב גרפי. האלבום יכול להיות מעוצב כיד הדמיון, ניתן להשתמש בשבלונה סטנדרטית או להכניס פנימה יצירתיות וחוש הומור. בדרך כלל נהוג להכניס תמונות מתקופות שונות של הילד כדי להמחיש את הגדילה וההתפתחות שלו לנער שהוא היום. מומלץ להתחיל את האלבום בתמונות מהלידה ולהקדיש עמוד לשלבים המיוחדים בחיים שהילד עבר - החיוך הראשון, הצעד הראשון, הפעם הראשונה בגן, שלום כיתה א` וכדומה. מומלץ לצרף לתמונה זיכרון משעשע או מרגש מאותו אירוע ולעצב בצורה מקורית ומיוחדת. כמו כן, ניתן להוסיף ברכות מהסבא והסבתא, המשפחה הקרובה והחברים.

האופציה השנייה היא להכין אלבום בר מצווה מהאירוע עצמו. אלבום זה יכלול תמונות מהאירוע המרגש, מהעלייה לתורה, מהמשפחה שבאה לשמוח בשמחת המשפחה וכמובן מהחברים. אלבום זה יוכל להוות מזכרת מאחד האירועים המרגשים והמשמעותיים ביותר בחייו של הילד. בדרך כלל נהוג לשכור לאירוע צוות צילום שידאג לצלם את הטקס ואת המסיבה שאחריו בצורה מקצועית ואיכותית. בצורה כזאת המשפחה מקבלת תיעוד מאחד האירועים הכי מהותיים בחיי הילד. היום מקובל להכין אלבום דיגיטלי שמעוצב בצורה מקצועית ואיכותית. המעצב דואג לבחור את התמונות המוצלחות ביותר מהאירוע ולשלב אותן באלבום שישמש מזכרת תמידית ליום הזה. ניתן להוסיף מלל או לבקש עיצוב מסוים שידגיש את אופי הילד.