כולם זוכרים את אלבומי התמונות של פעם, האלבומים שעשויים מפלסטיק עם כיסים מיוחדים שמיועדים לתמונות. כולם גם זוכרים שחלק גדול מהזמן הכיסים היו נקרעים או שהאלבום היה מתפרק. אין כמו ללכת לבית של סבתא, להתבונן באלבומים הישנים והקרועים ולתת לתמונות לשמש כמכונת זמן אל העבר. תמונות בשחור ולבן, תמונות באיכות שונה לגמרי מהאיכות של היום, תמונות מהמאה הקודמת - כל אלו מהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האישית של כל אחד. פעם היה נהוג בכל חג או אירוע לצלם הרבה תמונות, רובן מביכות ולא מחמיאות במיוחד, ואז לגשת לחנות צילום על מנת לפתח אותן. הריח של המעטפה שרק יצאה מפיתוח זכורה לכל אדם כחוויה מרגשת ומסקרנת במיוחד. אף פעם לא ניתן היה לדעת מבעוד מועד איך יצאו התמונות.


אלבום תמונות דיגיטלי

ההתפתחות של אלבומי תמונות בעידן המודרני

למרות תחושות הנוסטלגיה, רוב האנשים היום בוחרים שלא לפתח תמונות אלא לשמור אותן במחשב. אין ספק שהתפתחות הטכנולוגיה הביאה עמה דרך הרבה יותר קלה ונגישה לצילום תמונות ואחסנתן על גבי המחשב. כל טלפון מהווה מצלמה דיגיטלית באיכות לא רעה בכלל, כך שכל אחד יכול ליצור לעצמו אלבום תמונות שלם שיאוחסן באחד מקבצי הזיכרון של המכשיר. היות ורוב האנשים בוחרים שלא להדפיס את התמונות שצילמו, מקומו של האלבום הסטנדרטי הולך ונעלם. אתרים רבים מציעים לגולשים להכין אלבום תמונות דיגיטלי, רובם מציעים את האופציה בחינם או בתשלום סמלי. ניתן לבחור רקעים שונים, צבעים שונים, פונטים שונים וכדומה. כל אחד יכול לעצב לעצמו אלבום אישי, ללא ידע מקדים בעיצוב גרפי. אלבום זה ניתן להדפיס ולכרוך לעותק פיזי, או להשאיר כעותק דיגיטלי על גבי המחשב.

לסיכום, אלבומי תמונות מהווים תזכורות לימים שעברו ולרגעים שכבר לא יחזרו. כל תמונה היא שניה בחיים שהמצלמה הצליחה להנציח. ניתן לשמור את התמונות כקובץ דיגיטלי על המחשב, או להדפיס ולעצב אלבום אישי דרך אחד מהאתרים השונים. אין ספק שעותק מודפס יכול להוות מתנה נהדרת לסבא ולסבתא, או כתזכורת לרגעים משמחים שתונח על המדף בסלון.